Badanie „Mobilny Portret Polaka” przeprowadzone przez Bank Millennium ukazuje, jak integralną częścią życia Polaków stały się telefony komórkowe. 93% ankietowanych korzysta z telefonu częściej niż raz dziennie, a większość respondentów deklaruje, że brak telefonu byłby dla nich bardziej uciążliwy niż brak portfela. W 2018 roku sytuacja była odwrotna, co podkreśla rosnące znaczenie urządzeń mobilnych.
Telefony służą nie tylko do komunikacji, ale także do płatności, korzystania z bankowości mobilnej, zakupów online, czy załatwiania spraw urzędowych. Wśród najmłodszych (18-24 lata) aż 88% bardziej odczułoby brak telefonu niż portfela, podczas gdy w grupie 55+ to portfel nadal jest ważniejszy.
Większość ankietowanych (76%) unika używania telefonu w czasie rozmów w cztery oczy, posiłków (59%) i w toalecie (55%), ale korzysta z niego przed snem (64%) czy podczas oglądania telewizji (58%). Dostęp do internetu w telefonie ma 96% badanych, a najczęściej wykorzystują go do przeglądania stron, komunikacji, bankowości mobilnej i mediów społecznościowych.
Badanie, przeprowadzone na próbie 1068 osób w październiku 2024 roku, pokazuje również, że bankowość mobilna stała się równie popularna, co komunikatory i media społecznościowe, nawet w starszych grupach wiekowych (65% wśród osób 55+).