Kolejne oszustwo na BLIK

Wschowscy policjanci ostatniej doby przyjęli kolejne oszustwo metodą na BLIKa. W tym przypadku nieznany sprawca przełamał zabezpieczenia elektroniczne konta na jednym z portali społecznościowych, a następnie wysłał wiadomości do znajomej właścicielki konta z prośbą o pożyczkę.

W wyniku działania podszywającego się pod koleżankę będącą w potrzebie pokrzywdzona przekazała na wskazane konto 900 złotych.
Płatność za pomocą kodu BLIK w przeciwieństwie do płatności przelewem, transakcji dokonanych za pomocą tego kodu nie można już cofnąć, gdyż przestępca od razu wpisuje podany kod BLIK w bankomacie i wypłaca z niego pieniądze. Co prawda, właściciel konta musi potwierdzić transakcję, ale robi to wierząc, że pomaga swojemu znajomemu, który znalazł się w potrzebie.
Aby nie paść ofiarą takiego oszustwa należy:
- w pierwszej kolejności należy sprawdzić wiarygodność informacji i zadzwonić od osoby, która zwróciła się do nas o pomoc. Wykonanie takiego połączenia zajmie nam kilkadziesiąt sekund, a tym samym zyskamy pewność, że nasz znajomy rzeczywiście jest w potrzebie i to właśnie jemu, a nie oszustowi przekazujemy pieniądze,
- stosować dwuskładnikowe uwierzytelnienie swoich kont społecznościowych (wówczas o wiele trudniej przejąć nasze konto - zalogowanie się wymaga potwierdzenia SMS),
- sprawdzać dane transakcji przed jej zatwierdzeniem w aplikacji bankowości mobilnej (przestępca nie skorzysta z kodu, dopóki nie potwierdzimy transakcji na naszym telefonie),
- chronić swój telefon, a szczególnie PIN do aplikacji mobilnej banku.
Pamiętajmy, aby przede wszystkim zachować czujność i rozsądnie podchodzić do wiadomości mających związek z prośbą o pieniądze.

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież